جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
زینب پورحمزه، حوزه علمیه خواهران تهران

حوزه/پور حمزه گفت: دشمنان ما با کلیه امکانات خود در تلاش برای از بین بردن اسلام هستند که در این شرایط رسالتی که حوزه دارد این است که بتواند چهره حقیقی دشمنان را به جامعه نشان دهد.

زینب پورحمزه، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی پژوهش حوزه علمیه خواهران تهران در چه سطحی است، پاسخ داد: حوزه‌های علمیه خواهران یکی از مراکز علمی و پژوهشی هستند که از میان قریب به ۱۲ هزار دانش آموخته‌ای که در استان تهران وجود دارند، ما بیش از ده هزار و ۷۰۰ طلبه در سطح دو و قریب به ۹۰۰ طلبه در سطح سه داریم و در حال حاضر ۵۷ اثر در معاونت پژوهش در مقطع سطح چهار به مرحله دفاع رسیده است.

نگارش پایان‌ نامه‌های حوزه علمیه خواهران تحت راهبری ۳۰۰ استاد انجام می‌شود

وی اظهار داشت: مراکز حوزه علمیه خواهران تفاوتی که با دیگر مراکز حوزه علمیه دارد این است زمانیکه طلاب ما به مقطع نگارش پایان نامه می‌رسند قریب به ۳۰۰ استاد این آثار را راهبری می‌کنند و عزیزان ما در تلاشند تا آثارشان را مطابق با مسائل و نارسایی‌هایی که در نظام و جهان وجود دارد، نگارش کنند.

رسالت حوزه علمیه، آشکار کردن چهره حقیقی دشمنان است

پورحمزه افزود: ما اکنون در عصری قرار داریم که تمام دشمنان ما با کلیه امکانات سیاسی و اقتصادی و... که تلاش می‌کنند اسلام را از بین ببرند و در این شرایط رسالتی که حوزه دارد این است که بتواند در این راستا چهره حقیقی دشمنان را به جامعه نشان دهد.

ضرورت گسترش دین الهی

وی خاطرنشان کرد: طرح " هانتینگتون" استراتژیست یهودی و نظریه پرداز کاخ سفید، در کتاب "برخورد تمدن‌ها" را ملاحظه کنید که چه مطالبی را ارائه کردند یا یکی از معاونان سابق سازمان سیا در کتابشان مطالبی را ارائه کردند که در واقع در این صدد برآمدند که مکاتب الهی را از بین ببرند که این رسالت حوزه است که با توجه به این همه مسائلی که در جهان جریان دارد، بتواند دین الهی را گسترش دهد.

پژوهش‌های فاخر پژوهشگران حوزه علمیه خواهران

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران تهران، در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اکنون در جایگاهی قرار داریم که هم اساتید فرهیخته حوزه‌های علمیه خواهران و هم طلاب در سطوح عالیه، پژوهش‌های فاخری را انجام دادند ما شاهد برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و کرسی‌های نظریه پردازی و کرسی‌های علمی بسیاری هستیم و آثار و کتب زیادی را پژوهشگران ما نگارش کردند.

اهتمام به آشنایی طلاب با مسائل روز جامعه

وی ادامه داد: ما در حوزه‌های علمیه تشکل‌های پژوهشی داریم که متناسب با طلاب در حال تحصیل و دانش آموخته است و برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که با مسائل روز آشنا شوند و به مرتفع شدن مسائل و مشکلات جامعه کمک کنند.

پور حمزه گفت: ما با همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت موفق به انعقاد تفاهم نامه‌ای با پایگاه استنادی‌ آی ای سی شدیم و در این راستا همایش‌هایی در کل کشور برگزار کردیم و در استان تهران هم اختتامیه سه همایش‌ ما با رتبه آی ای سی برگزار شد.

وی اضافه کرد: چون تهران کلانشهر است و تعداد مدارس ما زیاد است، لذا مدارس ما براساس موقعیت جغرافیایی محور بندی شدند و مدارس هر محور یکی از کارهایی که انجام می‌دهند این است که مراکز علمی همسو را شناسایی می‌کند و در ارتباط و تعامل با آن مراکز، برنامه‌های مشترکی از جمله سمینارها و کرسی‌های نظریه پردازی و ...برگزار می‌کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha